Wednesday, March 18, 2009

Spring and Summer collection 2009




This bag goes through these process

*we specially died natural calf leather in drum 
*hung dried
*cut the leather
*get dried with softner in drum for several hours
*sewing process

As i mentioned above, it takes time to finish this bag...
Though we selected the leather less yellowish colour tone, I was really worried how poppy red colour turn out.
Then it came out as i expected!!!!
I really love this spring colour.


このバッグはオデットエオディールさんの別注モデルです。
このバッグを作るにあたってこのようなプロセスがあります。
*樽のなかで何も施されていない生のカーフレザーを染色します。色によっては地が黄色味がおおいと出したい色によって変色するので、出来るだけ黄色味がないものを選びます。
*染められた革は一度乾くまで干されます。
*革がバッグの大きさに裁断されます。
*もうちょっと柔らかさを出すため柔軟剤(もちろん革特別の)と一緒に樽にはいり、そこで乾燥されます。これに数時間要します。
簡単にみえてもけっこう手間と時間がかかっているんです。
Bodyの部分が線状に切り込みがはいっている革を使っているので裁断にも気をつけなければなりません。
一番出来上がるまでドキドキだったポピー色!
綺麗な赤に染め上がりました!!!
春らしい色です。


お店にはポピー色とベージュの2色が並びます。